Ny kostym för Match Cup – lovar publiken ännu mer dramatik

Notera att denna artikel/nyhet är arkiverad. Hela eller delar av informationen i denna nyhet kan därför vara inaktuell eller felaktig.

- Jag har haft 20 fantastiska år i mediabranschen, inledde Ingemar Allén, men jag fick ett erbjudande som inte gick att tacka nej till.
Ingemar berättade om företaget Aston Harald som sedan 2014, i fabriken på Hönö, tillverkar den snabba lättviktskatamaranen M32. Företaget expanderar stort och erövrar nya marknader världen över med sin M32-serie. Men inte nog med det, Aston Harald har också köpt upp hela World Match Racing Tour och Match cup Sweden.
- Det betyder att det kommer att seglas M32:or i Marstrand i år, säger Ingemar. Katamaraner är ovanliga i matchrace-sammanhang men det borgar för att publiken på klipporna får se ännu mer dramatik och rafflande segling. Segraren i tävlingen vinner dessutom en miljon dollar, en rejäl slant att strida för, säger Ingemar.
Brandspot är företaget som ansvarar för Match cup Swedens kommersiella intressen. Erica Berghagen, projektledare på Brandspot, berättade bland annat om eventets upplägg i år, hur man som företagare och sponsor kan synas bäst med de rätta aktiviteterna och hur den nya loggan kommer att se ut.
- Rätt aktivitet är viktigt, säger Erica, och berättade om ett par lyckade inslag från tidigare år. När Stena klädde ut Marstrandsfärjan till en Stenafärja blev en stor snackis och när Volvo abonnerade en parkeringsplats vid Ringens varv till förmån för besökande volvoägare blev också mycket omtalat och uppskattat, åtminstone av volvoägare.
Morronpasset avslutades med livsavgörande information från Lullan Backman och SMS-livräddningsprojektet. Om hur frivilliga hjärt- och lungräddare kan rädda liv genom att befinna sig i närheten av den nödställde och vara nåbara via SMS. Anmäl dig och läs mer på hemsidan https://www.smslivraddare.se/ 


Astor Harald hemsida
Brandspot hemsida

 

  Sidan skapades: