Så här får du del av engångsbeloppet

Information till dig som slutat i någon av SOLTAK:s kundkommuner, varit medlem i Kommunal eller arbetat inom Kommunals avtalsområde. Du som har en pågående anställning kommer att få beloppet utbetalt 2020-12-21.

För att få ta del av engångsbeloppet, max 5 500 kr, behöver nedanstående kriterier stämma in på dig:

  • Du ska ha arbetat inom SOLTAK:s kundkommuner eller bolag under perioden 1 maj 2020 till 31 oktober 2020 och avslutat din anställning.
  • Varit medlem i Kommunal eller ej varit fackligt ansluten men arbetat inom Kommunals avtalsområde.
  • Du ska ha varit månadsavlönad medarbetare, alltså inte anställd med timlön.

Avtalsrörelsen för Kommunal är avslutad och det nya löneavtalet är klart. Årets avtal för Kommunal innehåller tre delar varav en kan vara relevant för dig som har arbetat i kundkommun under perioden 1 maj 2020 till 31 oktober 2020. Det rör sig om en utbetalning av ett engångsbelopp som du själv måste ansöka om för att få del av.

OBS! Det är endast om du avslutat din anställning under perioden som du skall ansöka om engångsbelopp. Har du en pågående månadanställning i kommunen så skall du inte ansöka utan du kommer med automatik få din ersättning vid en extra utbetalning 2020-12-21.

Beloppets storlek kan komma att reduceras utifrån sysselsättningsgrad, anställningstid samt viss frånvaro t ex tjänstledighet.

Så här ansöker du

Fram till den 1:e april 2021 har du möjlighet att ansöka om engångsbeloppet via SOLTAK Kundservice:

  1. Välj boxen "Privatpersoner, leverantörer och myndigheter".
  2. Klicka sedan på Lön
  3. Därefter Intyg eller klicka här för att komma in på sidan direkt.
  4. Välj där "Övriga intyg". Fyll i dagens datum, namn, personnummer, kommun/bolag och e-postadress. I beskrivning av ärendet skriv "Kommunals engångsbelopp" och ange gärna ditt telefonnummer.

Har ni frågor kontakta SOLTAK Kundservice

 

 

  Sidan uppdaterades: