Anmälan om förlorat, trasigt eller defekt skolkort

Förlorat eller trasigt skolkort

Om eleven har förlorat sitt skolkort eller råkat förstöra kortet ska det anmälas i vår e-tjänst. Vi spärrar kortet efter vi tagit emot anmälan och skickar sedan ut ett tillfälligt skolkort. Det tillfälliga skolkortet gäller under 7 dagar. Det tillfälliga skolkortet skickas ut inom en vecka till den uppgivna adressen. I väntan på det tillfälliga skolkortet ansvarar du själv/vårdnadshavare för att du/eleven kommer till och från skolan. Kostnaden för förlorat eller trasigt skolkort är 100 kronor och betalas med swish eller med bankkort i e-tjänsten.

Det nya ordinarie skolkortet hämtas i stadshuset. När skolkortet finns att hämta kontaktar via den epostadress som angivits i formuläret. Tänk på att även kolla i skräpposten då mejlet kan hamna där.

Kortet betalas via Swish när du fått bekräftelse via e-post att kortet finns att hämta, dock senast i samband att kortet hämtas i Kundcenter/Stadshuset.

Hämta nytt kort

När du fått bekräftelse på att kortet är klart finns det att hämta i kundcenter i stadshuset, Ytterbyvägen 2.

Defekt skolkort

Det är väldigt sällan som ett skolkort slutar att fungera. Oftas beror det på att skolkortet inte hålls tillräckligt länge framför kortläsaren. Innan du anmäler ditt kort som defekt bör du därför testa igen att hålla kortet mot kortläsaren för att dubbelkolla om det verkligen har slutat att fungera. Om kortet är defekt ska du fylla i och skicka in nedanstående anmälan.Vi spärrar kortet efter vi tagit emot anmälan och skickar sedan ut ett tillfälligt skolkort. Det tillfälliga skolkortet gäller under 7 dagar.

I väntan på det tillfälliga skolkortet ansvarar vårdnadshavare att eleven kommer till och från skolan.

Vi kontaktar dig via e-post när det nya skolkortet finns att hämta i Stadshuset, Ytterbyvägen 2, Kungälv.
OBS! För att få ut ditt nya kort måste du ta med ditt defekta skolkort (eller eventuellt kvitto som du fått av busschauffören). Ingen avgift tas ut.

  Sidan uppdaterades: