Föreningar som fyller jämnt uppvaktades av kommunfullmäktige

Föreningarna är Kungälvs brukshundklubb som bildades 1972 och fyllde 50 år. Ytterby IS som bildades 1947 och fyllde 75 år samt Kungälvs tennisklubb som bildades 1922 och fyllde därmed 100 år. Grattis till er!

Det var i november i år som kommunfullmäktige beslutade om att uppvakta alla föreningar i Kungälv som fyller 25, 50, 75 och 100 år med en gåva. Gåvan är ett diplom tillsammans med  2 500 kronor, 5 000 kronor, 7 500 kronor eller 10 000 kronor. Det ideella föreningslivet är viktiga när det gäller att erbjuda unga och äldre ett rikt fritidsutbud. Delaktighet i föreningsliv skapar mötesplatser och minskar utanförskapet - föreningslivet är en viktig del av samhället och demokratin.