Kommunen hoppas på fler anbud från lokala företag

Det är många lokala Kungälvsföretag som är nyfikna på hur de kan bli leverantörer till Kungälvs kommun. Närmare 30 företagare deltog i en anbudsskola som Kungälvs upphandlingsenhet bjudit in till.

Träffen gav företagarna en grund i offentlig upphandling och handfasta tips på hur små och medelstora företag kan bli leverantörer till kommunen. Sammanlagt deltog närmare 30 företagare från många olika branscher. Både från de som redan är leverantörer men också de som vill veta mer om hur de kan bli leverantörer till kommunen.

Inbjuden till kvällen/träffen var Magnus Johansson, konkurrens- och upphandlingsexpert ifrån Företagarna. Magnus gick igenom grunderna i upphandlingslagen, nyheter samt affärsmöjligheterna med offentlig upphandling.

Är du intresserad av hur du kan bli leverantör till Kungälvs kommun? Läs mer om upphandling eller kontakta någon av kommunens upphandlare.

Bildtext: Magnus Johansson, Konkurrens- och upphandlingsexpert hos Företagarna ger råd och tips till företagare i kommunen.