McDonalds skriver på samhällskontraktet

Nu har McDonald's Kungälv skrivit på samhällskontraktet. Därmed har företaget anslutit sig till de 100-talet föreningar, organisationer och företag som vill arbeta för att öka innanförskapet i Kungälvs kommun.

McDonalds Kungälv är för många ungdomar det första viktiga jobbet. Idag har restaurangen 85 anställda, där merparten är mellan 18 - 22 år. Här får ungdomar möjlighet att ta ansvar, arbeta tillsammans och framför allt känna att de behövs. Företaget har en långsiktiga samverkan med kommunens Kompetenscentrum. Anders Höweler franchisetagare för McDonald's Kungälv berättade dessutom om hur företaget i vardagen arbetar med hållbar livsmedelsproduktion! Vi hälsar McDonalds Kungälv välkomna i samhällskontraktet!

På bilden: Miguel Odhner (S) kommunstyrelsens ordförande, Anders Holmensköld (M) är kommunstyrelsens 1:e vice ordförande, Gun-Marie Daun (KD) är kommunstyrelsen 2:e vice ordförande och oppositionsråd, Amy Westerberg andra assistent McDonald's Kungälv, Elizabeth Welander restaurangchef McDonald's Kungälv, Anders Höweler franchisetagare McDonald's Kungälv, Karin Olsson Supervisor McDonalds Kungälv.

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag 100 olika organisationer som skrivet på. Fokus fler konkreta insatser som ökar innanförskapet i vår kommun.