Mini-Maria ska ge unga tidigt stöd

Mini-Maria finns till för dig i Kungälv som är i ålder 13-21 och som har bekymmer med alkohol eller andra droger, eller med spel om pengar. Mottagningen finns i Mölndal, längre fram kommer en närmottagning att öppna i Kungälv.

Den nya Mini-Maria-mottagningen ska göra det lättare för tonåringar och unga vuxna att snabbt få råd, stöd och behandling vid bekymmer med alkohol eller andra droger. Det kan också gälla spel om pengar.

Mottagningen finns till för dig som är i åldern 13-21. Du kan själv vända dig direkt till mottagningen och det kostar inget att få stöd. Även du som är närstående är varmt välkommen att vända dig till mottagningen. Längre fram kommer en närmottagning att öppna i Kungälv.

På Mini-Maria samarbetar personer med olika yrken för att kunna ge ett så bra stöd som möjligt. På huvudmottagningen i Mölndal finns socionomer, sjuksköterskor, psykolog och läkare.

Mini-Maria drivs i samverkan med flera kommuner i närområdet och med Västra Götalandsregionen.

Här hittar du Mini-Maria Kungälv