Nationella vaccinationsveckan

Vaccinet är det allra viktigaste verktyget i kampen mot covid-19 och i Sverige har vi med gemensamma krafter nått en hög vaccinationstäckning. Men det är fortfarande mer än en miljon människor över 12 år som inte tagit sin första dos. Därför genomförs nu en nationell vaccinationsvecka i Sverige under vecka 11 (14-20 mars).

Vi vill bidra till att så många som möjligt har den information och kunskap som behövs för att göra ett genomtänkt val om sin vaccination. Om du inte redan är vaccinerad, ta emot erbjudandet om vaccination för att skydda dig själv och andra.

Aktiviteter i Kungälvs kommun

Du är välkommen att få information om vaccination av våra vaccinationsguider. Informationen kan ges på olika språk. Du kan träffa vaccinationsguiderna på nedan tid och plats:

Måndag 14 mars

13.00-14.30 på Kongahälla center

15.00-16.30 på Resecentrum

Tisdag 15 mars

13.00-15.00 Mimers hus Biblioteket

18.00-20.00 Equmeniakyrkan

Onsdag 16 mars

11.00-14.00 SFI Vuxenutbildningen

Torsdag 17 mars

9.30-12.00 ICA Maxi

Tid för vaccinering i Västra Götaland

Runt om i vårt län finns det lediga tider för dig som ännu inte tagit dina vaccinationsdoser.

Hitta tid för vaccination

Om nationella vaccinationsveckan

Regeringen har gett Folkhälsomyndigheten i uppdrag att genomföra en nationell temavecka för att få fler att vaccinera sig mot covid19. Uppdraget genomförs i samverkan med regioner, länsstyrelser och Sveriges Kommuner och Regioner (SKR). Under vaccinationsveckan är alla med och bidrar för att fler ska välja att vaccinera sig.