Nominera till årets idrottspris och idrottsstipendium

Vem eller vilka ska få årets idrottspris och idrottsstipendium i Kungälv? Fram till den 15 februari kan du nominera till idrottspriset och ansöka om idrottsstipendiet.

Med idrottspriset vill kommunen uppmärksamma unika framgångsrika idrottsprestationer eller idrottsinsatser. Det kan delas ut till enskilda föreningar verksamma i Kungälv eller personer som bor eller kommer från Kungälv. Prissumman är 10 000 kronor som Kungälvs kommun ger i ett extra bidrag till ett av pristagaren angett område inom barn- och ungdomsidrotten i Kungälv kommun.

Stipendiet som är på 10 000 kronor ges till en förening i Kungälv eller person boende i Kungälv, för att uppmärksamma och uppmuntra unga idrottsutövare eller ungdomsledare.

Här kan du läsa riktlinjerna för priset och stipendiet

Skicka din nominering eller ansökan till fritid@kungalv.se eller med brev till Stadshuset Idrott och förening, Kungälvs kommun, 442 81 Kungälv, senast den 15 februari 2022.