Nu inviger vi nya lekplatsen i Nordtag

Äntligen är den nya naturlekplatsen i Nordtag klar och den 30 juni klockan 14 blir det officiell invigning. Alla barn och vuxna är välkomna!

I Ytterby har det nya bostadsområdet Nordtag gradvis vuxit fram. Mitt i området på Nordtagsgatan finns den nya naturlekplatsen för både stora och små med temat Liten som en insekt. Vid lekplatsen finns även Sagogången som leder in till en nyanlagd grillplats i skogen.

- Här framför skogsbrynet har en fantastisk lekplats byggts under våren. Vi vill bjuda in till naturnära lek och därför hittar man också spännande detaljer som lockar till fantasi och lek inne bland träden. Till invigningen planeras kreativa pyssel för barnen. Hjärtligt välkomna! säger Maria Alander som är driftingenjör i Kungälvs kommun.

Bilder från Kompan.