Nu kan du söka bygglov digitalt

Nu kan du som vill bygga i Kungälv söka bygglov och andra åtgärder digitalt. Kommunen inför en ny e-tjänst som gör att du kan söka ditt bygglov när du vill på dygnet, från en mobiltelefon, läsplatta eller dator.

Den nya e-tjänsten för bygglov finns tillgänglig på kommunens webbplats. Du behöver bank-id för att logga in och de dokument som du ska skicka in som digitala filer. Efter att du har skickat in din ansökan kan du följa ditt ärende i e-tjänsten. Du kan komplettera ansökan och ta del av beslut direkt via din mobiltelefon, läsplatta eller dator.

- Kommunen satsar på att digitalisera sin service till invånare och företag. Det känns väldigt roligt att vi nu kan införa e-tjänsten för bygglov, säger Mirsad Radoncic, enhetschef för bygglovsenheten.

Det kommer fortfarande finnas möjlighet att ansöka med pappersblankett och skicka in pappershandlingar för den som vill.

Bygglov