Pretec har skrivit på samhällskontraktet

Därmed har de anslutit sig till de 100 tal föreningar, organisationer och företag som vill arbeta för att öka innanförskapet i Kungälv tillsammans med Kungälvs kommun.

Pretec grundades 2004 i Kungälv och har sedan dess utvecklat ett brett sortiment inom Stålbygg, Prefab-industrin samt Berg och tunnel. Med lagerpersonal, tekniker, ledning, säljare och produktionspersonal är Pretec i just nu 55 anställda.

Hållbarhetsperspektiven är en viktig del i Pretecs strategi och vision framåt. Pretec är huvudpartner till IFK Kungälvs projekt Agora, med mål att uppmuntra barn och ungdomar i Kungälv till ökad fysisk aktivitet. Pretec satsning möjliggör nu att Agora kan spridas till ytterligare en skola i Kungälvs kommun. Vi hälsar Pretec välkomna i Samhällskontraktet!

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Idag är vi 100 olika organisationer som har skrivet på. Allt från näringsliv, offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället. Fokus fler konkreta insatser som ökar innanförskapet i vår kommun

På bilden: Anders Holmensköld (M) kommunstyrelsens 1:e vice ordförande, Martin Falkenström VD Pretec och Miguel Odhner (S) kommunstyrelsens ordförande.