Rutgersson skriver på samhällskontraktet

Rutgerson har skrivit på Samhällskontraktet. Därmed har företaget anslutit sig till alla de föreningar, organisationer och företag som tillsammans vill arbeta för att öka innanförskapet i Kungälvs kommun.

Göran Rutgerson växte upp med racing i seglarmetropolen Marstrand. Det var här han gjorde sina första segelbeslag i sin fars garage redan som tonåring, det var här han så småningom grundade sitt företag Rutgerson Marin AB 1976. Idag, 47 år senare, är Rutgerson en av de ledande tillverkarna inom segel- och däckshårdvara.

I sann entreprenörsanda fortsätter företaget att utveckla ny innovativ och användarvänlig yachtutrustning för båtägare, båtbyggare och segeltillverkare runt om i världen. Företaget drivs numera av Görans dotter Charlotte Rutgerson. Företaget är, med sina 55 anställda, en viktig arbetsgivare i vår kommun. Tillsammans med Teknikprogrammet på Mimers Hus gymnasium finns långsiktig samverkan om praktikplatser. Över tid har även förtaget möjliggjort inträde på arbetsmarknaden.

Vi hälsar Rutgerson Marina välkomna i Samhällskontraktet!

På bilden: Carl William Rutgerson Vice VD/Produktionschef Rutgerson Marina AB, Miguel Odhner (S) kommunstyrelsens ordförande, Charlotte Rutgerson VD Rutgerson Marina AB

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag 100 olika organisationer som skrivet på. Fokus fler konkreta insatser som ökar innanförskapet i vår kommun.

Här kan du läsa mer om samhällskontraktet