Fel i vissa fakturor för barnomsorg

Vi har blivit uppmärksammade på att fakturan för barnomsorg som skickades ut i mars och som avser barnomsorg för exempelvis förskola, pedagogisk omsorg eller fritidshem under mars kan innehålla fel eller ha skickats till barnets andra vårdnadshavare.

Vänta med att betala fakturan om du misstänker fel

Om du har fått en faktura för barnomsorg där du misstänker att något har blivit fel ska du vänta med att betala fakturan och kontakta kommunens barnomsorgshandläggare på e-post barnomsorgsadministration@skola.kungalv.se.

Du kommer inte att få en påminnelseavgift även om fakturans förfallodatum passeras och du riskerar inte att förlora din plats för barnomsorg.

Om du upptäcker fel och du redan har betalat fakturan

Om du redan har betalat en faktura för barnomsorg och i efterhand upptäcker ett misstänkt fel ska du kontakta kommunens barnomsorgshandläggare på e-post barnomsorgsadministration@skola.kungalv.se.

Vi hanterar din fråga så snabbt vi kan

Våra barnomsorgshandläggare hanterar just nu många ärenden och svarstiden kan vara längre än vanligt. Vi tackar för ditt tålamod och kommer att hantera och återkoppla så snart som möjligt.