Kulturnatt blir i år kulturnätter

Välkommen till Kulturnätterna i Kungälvs kommun - ett smörgåsbord av kultur som sträcker sig från slutet av oktober till början av december.

I detta års version av Kulturnatten testar vi något nytt och sprider ut evenemangen för att göra kulturen mer tillgänglig för alla. Vi hoppas att du vill vara med och besöka de många spännande evenemangen och låter dig inspireras av all den fantastiska kultur som finns i Kungälvs kommun.

På sidan för Kulturnätterna 2023 kommer det succesivt fyllas på med de evenemang som arrangeras under årets Kulturnätter. (sidan har utgått)

Varför sprider ni ut evenemangen i år?

Vi vill erbjuda fler möjligheter för både kulturutövare och allmänheten att delta. Detta år har vi fler spännande evenemang än någonsin tidigare och vi vill se till att alla som vill visa upp sin kulturverksamhet ska få chansen.

Samtidigt utvärderar vi kontinuerligt evenemanget för att göra Kulturnatten så bra som möjligt för både arrangör och besökare. Vi har redan börjat planera för Kulturnatten 2024 och det är troligt att framtidens version av Kulturnatten kommer fortsätta att arrangeras under en dag eller kväll som tidigare åren.