Stadsloppisen 25 maj - information till säljare

Vill du vara med som säljare på Stadsloppisen den 25 maj? Vi ser fram emot en härlig försommardag på Västra gatan med folkfest och glädje. Här hittar du all information om hur du anmäler dig och förhållningsregler för att vara säljare.

Anmälan

Boka din plats på Stadsloppisen den 25 maj genom att skicka ett mejl till info@kungalv-marstrand.se

BEKRÄFTELSE

Uppgifter som skall bifogas din anmälan
Namn:
Personnummer:
Adress:
Telefonnummer:
Mailadress:

Kostnad och information om din säljplats

Kostnad per bord: 90 kronor Ink. Moms. Max två bord per person. Undantag finns för föreningar och skolklasser som kan boka flera bord efter överenskommelse.

Mått på bord: 75 * 180 cm

Utlämning/ återlämning av bord: Bordet du hyrt hämtas av dig som loppissäljare vid Västra parken (i anslutning till Västra Gatan) och lämnas ut vid uppvisning av bokningsbekräftelse. Vi hjälper dig att hitta till utvisad plats. Är ni vänner och vill ha bord bredvid varandra? Ställ er i kö samtidigt så fixar vi det! Återlämning av bord sker på samma plats som utlämning mellan Kl. 15:00 – 15:45.

Observera att det inte finns några försäljningplatser utan bord - man får ej sälja direkt på gatan, till exempel på medtagen filt. Det går inte att ta med ett eget bord.

Betalning

Du betalar via swish på plats vid uthämtning av bord.

Insläpp och avslutning

Insläpp: Mellan klockan 8:30 till 9:30 finns bord att hämta och iordningställa inför loppisen.

Klockan 10:00 ska borden vara redo att beskåda för besökarna. Försäljningsplatsen ska vara bemannad under loppisens öppettider.

Avslutning: Klockan 15:00 stänger vi loppisen och packar ihop borden.

Städning av egen plats

När loppisen är avslutad är det obligatoriskt att städa din plats och ta med dig eventuellt skräp. Om du har kvar prylar som inte blivit sålda kommer det finnas möjlighet att skänka dessa vid uppsamlingscontainer. Eventuellt kvarlämnade saker på platsen kan komma att debiteras med 500kr.

Parkering

Inga bilar är tillåtna på Västra gatan denna dag (undantag för boende). Tänk på att packa dina saker som du ska sälja på ett sätt så att du kan bära dem till ditt säljbord.

Hitta parkering i Kungälv här.

Ej tillåtna saker att sälja

• Föremål som är olagligt enligt svensk lag.
  • Mat, fika eller dryck (Vi vill gynna de verksamheter som redan finns på Västra Gatan & eventuellt Idrottsföreningar på plats)
  • Vassa föremål (knivar, yxor mm) eller vapen.
  • Något som kan uppfattas som diskriminerande eller stötande.
  • Du får inte sprida politiska eller religiösa budskap
  • Vi förbehåller oss rätten att utan diskussion och omgående avvisa försäljare som inte följer loppisens regler eller stör ordningen på något vis.

Allmän information / Bra att tänka på

• Ta med papperspåsar som du kan lägga saker i när kunder handlar av dig.
  • De flesta har Swish idag, men det kan vara bra att kunna erbjuda lite växelpengar från ett kassaskrin.
  • En campingstol eller pall kan vara skönt att ta med när fötterna värker. Vi har inga stolar att hyra på plats.
  • Dela eventet i dina egna sociala medier så kan vi tillsammans bidra till evenemangets marknadsföring.
  • Organisera och styla dina saker i olika kategorier, (leksaker för sig och kläder för sig). Gör rent grejerna och sälj bara sådant du själv skulle vilja köpa.
  • Tillverka en skylt med ditt Swish-nummer att ställa på bordet.
  • Prismärk dina saker.
  • Sätt realistiska priser med prutmån.

Avbokning av plats

Loppisen har ett begränsat antal platser som betalas vid uthämtning av bord samma dag. Med det sagt önskar vi ge dig förtroendet att du vid en eventuell avbokning meddelar oss så snabbt det går för att kunna ge andra säljare chansen att överta platsen.

Vi kan komma att kontakta dig vid eventuella förändringar och passar på att tacka för förståelse över att vi inte är helt klara i vår planering.

Frågor och svar

Var kan man äta?
Vi har flera verksamheter på och omkring Västra gatan som erbjuder fika, lunch och á la carte.

Vad gör vi om det regnar?
Så länge det inte stormar, kör vi loppis ändå! Ta gärna med det regn/solskydd som du har tillgång till.

Vad händer mer under dagen?
Programmet för dagen är ännu inte färdigt men kommer att kommuniceras på plats. Det vi vet i dagsläget är ett barnområde i Västra Parken med hoppborgar och andra upplevelser, några uppvisningar är bokade inom dans/musik, företagen på Västra gatan har sina egna event och erbjudanden.

Dagen har en generell hållbarhetsprofil med syfte att skapa ett nytt evenemang i staden som är tänkt att uppmuntra besökare/ lokalinvånare till reflektion och engagemang för att stärka hållbarhetsprofilen lokalt och samtidigt bli ett tillfälle att njuta av vår kära stadsdel tillsammans!

Finns det värdar på området?
Vi finns på plats för frågor och hjälp under dagen på anvisad plats.

Vem är arrangör?
Kungälvs Kommun, Södra Bohuslän Turism, Kungälv Marstrand näringsliv (KMN)

Skatteförfarandelagen - När du är säljare på en marknad/loppis måste du enligt skatteförfarandelagen lämna dina personuppgifter: namn, adress, telefonnummer och personnummer (10 siffror) till arrangören av loppisen. Uppgifterna är vi skyldiga enligt svensk lag att samla in och spara i 7 år. Vi lämnar inte ut några uppgifter till någon annan part och använder dem inte i framtida marknadsföring. De lämnas endast ut till myndighet vid eventuell förfrågan.

GDPR: EU:s dataskyddsförordning begränsar hur personuppgifter får samlas in och lagras. Förordningen säger dock att personuppgifter som behövs för att företag ska uppfylla rättslig förpliktelse, som exempel att uppfylla bokföringsskyldigheten i bokföringslagen eller andra lagar, är fortsatt tillåten. Skyldigheten att samla in personuppgifter enligt skatteförfarandelagen gäller alltså över GDPR i detta fall.
Var god läs bifogad information i din bokningsbekräftelse – den gäller som samtycke vid bokad plats!