Hej och välkommen som ny förtroendevald politiker i Kungälvs kommun! För att du ska få de bästa förutsättningarna att kunna utföra ditt politiska uppdrag kommer här en stegvis guidning så att du lätt kan komma igång.
Inloggningsuppgifter
För att kunna logga in i kommunens system behöver du inloggningsuppgifter.
- Fyll i dina personuppgifter i e-tjänsten ”Registrering av kontaktuppgifter och uppdrag för nya politiker” och klicka på ”Skicka in”.
- När ditt konto är upplagt får du dina inloggningsuppgifter skickade till din privata mail och du kan därefter logga in med din nya kommunmail via länken
(https://login.microsoftonline.com) - Det är via din kommunmail som all information för ditt politiska uppdrag, i Kungälvs kommun, kommer att hanteras.
Bankkontonummer
- Det är SOLTAK lön som hanterar alla utbetalningar av lön och arvoden i kommunen.
- Anmäl ditt bankkontonummer via denna länk: https://www.soltakab.se/min-lon/
Passerkort
- Du besöker Internservice inne i Stadshuset, entréplan 2, mittemot Sessionssalarna, där du kommer att bli fotograferad.
Glöm inte att ta med id-handling för att kunna identifiera dig. - Du blir kontaktad, via mail, när ditt passerkort är klart att hämtas ut.
- Mailadress till Internservice internservice@kungalv.se
Digitala verktyg
- Beställning av digitala verktyg så som iPad, mobiltelefon och dator görs automatiskt via Internservice, och det är ditt uppdrag som styr vilka enheter du är berättigad till, enligt beslut KS2018/2013, § 461/2019.
- Du kommer att bli kontaktad av systemförvaltare, via din privata mail, för tidsbokning av uthämtning och genomgång av iPad/mobiltelefon/dator.
Headset + adapter kvitteras samtidigt ut via Internservice - Vid behov, inför sammanträden, kan låne-iPad kvitteras ut via Internservice. Ipaden ska återlämnas snarast möjligt efter att sammanträdet avslutats.
Vid avslutat politiskt uppdrag
När ditt politiska uppdrag i Kungälvs kommun avslutats återlämnas passerkort samt all utkvitterad teknik till Internservice.
Om det uppstår problem under uppdragsperioden
- Inloggningsproblem eller avsaknad av behörighet Ring Soltak på telefonnummer 0771-18 08 10
- Problem med dator
Besök Soltaks Närsupport, vid Internservice, Stadshuset, entréplan
Bemannad måndag-torsdag kl. 08:30-16:00 och fredag 08:30-12:00 med lunchstängt måndag -torsdag kl. 12:00-13:00.
Felanmälan kan även göras via Soltaks kundportal - Problem med mobiltelefon, iPad eller passerkort
Besök Internservice, Stadshuset, entréplan
Bemannad måndag-torsdag kl. 08:00-12:00, 15:30-16:30 - Övriga frågor och ärenden
Kontakta Internservice på telefonnummer 0303-23 90 10 eller via mail internservice@kungalv.se
Lycka till med ditt uppdrag!