Välkomna in i Samhällskontraktet - Dreampadel Kungälv!

Tillsammans med Tobias Rydén delägare i Dreampadel Kungälv och Richard Hoffman hallchef, tecknade idag Dreampadel Kungälv sig på samhällskontraktet.

Företaget har jobbat aktivt med att förankra verksamheten lokalt i Kungälv som mötesplats för både yngre, seniorer, motionär och elit. Samverkan sker med skolor och föreningsliv.

I hallen bedriver Kungälv Ale padelklubb sin träning. I föreningen tränar 70–80 spelare regelbundet, dessutom finns 50-tal ungdomar från sjuårsåldern upp till juniorer. I helgen arrangerar föreningen Dreampadel open, där 140 spelare anmälda i sju olika klasser, mix, herr och dam.

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag över 100 olika organisationer.

På bilden ses från vänster kommunstyrelsens ordförande Miguel Odhner, Tobias Rydén samt Gun-marie Daun, kommunstyrelsens 2:e vice ordförande.

Läs mer om samhällskontraktet