Svenska Hem Kungälv skriver på samhällskontraktet

Ger personer möjlighet att växa och utvecklas genom praktikplatser samt stöttar föreningslivet och ungdomsidrotten.

Svenska Hem Kungälv har under många år varit ett viktigt företag, när det gäller att ta emot praktikplatser och praoelever. Här har individer getts möjlighet att växa och utvecklas för att gå vidare i yrkeslivet. Med VD:n Per Arne Olsson i spetsen har företaget stöttat föreningslivet i Kungälv under alla år, med särskilt fokus på ungdomsidrott. Vi tackar Svensk Hem Kungälv för att vi fick komma ut till er och lyssna till er berättelse kring näringslivets möjligheter och utmaningar.

På bilden: Miguel Odhner (S) kommunstyrelsens ordförande, Anders Holmensköld (M) är kommunstyrelsens 1:e vice ordförande, Gun-Marie Daun (KD) är kommunstyrelsen 2:e vice ordförande och oppositionsråd, Per Arne Olsson VD samt Therese Martinsson butikschef Svenska Hem Kungälv

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag 100 olika organisationer.

Här kan du läsa mer om Samhällskontraktet