App och kundportal för avfalls- och VA-abonnemang

Genom att logga in på kundportalen för avfall och VA kan du utföra olika ärenden utan att behöva ringa till kommunen eller skicka in blanketter. I appen Avfall Kungälv kan du bland annat få påminnelser om tömningsdagar, granska din faktura och snabbt få svar på hur du sorterar ditt avfall.

Kundportalen

För att logga in på kundportalen behöver du legitimera dig med e-legitimation som BankID eller Freja eID.

I kundportalen kan du på egen hand utföra ärenden kopplat till dina avfalls- och VA-abonnemang som exempelvis:

  • se schema över planerade hämtningsdagar
  • beställa matavfallspåsar
  • beställa extra tömning av avfall
  • beställa budad eller akut tömning av slamanläggning
  • skicka in din vattenmätaravläsning
  • se din senaste mätaravläsning samt din årsförbrukning av vatten
  • se dina abonnemang
  • se fakturahistorik
  • anmäla reklamation
  • se dina tidigare ansökningar
  • ändra dina kontaktuppgifter

 

Appen Kungälv Avfall

För dig som har ett aktivt avfallsabonnemang har det nu blivit enklare att ha koll på tömningsdagar och administrera ditt avfallsabonnemang. Med appen Kungälv Avfall vill vi förenkla för kommunens invånare med mer tillgänglig digital service. 

I appen får du

  • påminnelser om tömningsdagar - Få notifikation när det är dags att ställa ut sopkärlet  

  • sorteringsguiden i fickan - Sök på avfall för att få hjälp med hur det ska sorteras. 

  • öppettider för återvinningscentraler - Se enkelt öppettider till närmaste återvinningscentral   

  • enklare ärendehantering - Utför enklare ärenden som att beställa matavfallspåsar eller granska din nästa faktura i kundportalen med några få klick.  

Ladda ner appen  

Avfallsappen finns tillgänglig i App Store och Google Play.   

  Sidan uppdaterades: