Telefonparkering

I Kungälvs kommun kan du välja att betala med telefonparkering på alla kommunala parkeringsplatser. Parkeringstaxan för telefonparkering är samma som när du betalar med mynt eller kort i en parkeringsautomat.

Välj mellan tre leverantörer för telefonparkering

I Kungälvs kommun finns tre leverantörer att välja mellan för telefonparkering. Det är alltid samma pris och zonkod för parkeringen oavsett vilken leverantör du väljer. Och alla kan hantera parkering via SMS. 
Leverantörerna har också ett antal tilläggstjänster som papperfaktura och samfakturering för företag. 

Alla leverantörer har samma telefontid

  • Telefontid vardagar: klockan 8-18
  • Telefontid helg: klockan 9-14

 Vanliga frågor och svar

Har du frågor om förändringarna?Läs vanliga frågor och svar om nya parkeringsappar här. 


EasyPark

Med EasyPark kan du välja att betala din parkeringsbiljett via app, SMS eller talsvar. EasyParks app hittar du där appar finns eller på EasyParks hemsida. 

Besök EasyParks hemsida för mer information

EasyPark Kundservice

Telefon 0770-11 22 00
E-post support@easypark.se

 

Parkster

Med Parkster kan du välja att betala din parkeringsbiljett via app, SMS eller talsvar. Parksters app hittar du där appar finns eller på Parksters hemsida. 

Besök Parksters hemsida för mer information

Parkster Kundtjänst

Telefon 0775-33 30 30
E-post  kundtjanst@parkster.se

 

ePARK

Med ePARK kan du välja att betala din parkeringsbiljett via app, SMS eller talsvar via kundtjänst. ePARK app hittar du där appar finns eller på ePARKs hemsida.

Besök ePARKs hemsida för mer information

ePARK Kundtjänst

Telefon: 010-101 31 10
E-post support@epark.se

 

Vanliga frågor och svar

Vad är en app?

Svar: App är förkortningen för applikation. Ett program som körs i en mobiltelefon. Våra parkeringsappar går att använda på Apples iPhone-mobiler och mobiltelefoner med operativsystemet Android.

Apparna laddar du ner antingen via företagens hemsida eller direkt från respektive app-butik på internet.

App store (iPhone) 

Google Play store (Android) 

 

Kan priserna skilja sig beroende på vilken app jag använder?

Svar: Nej, det blir ingen skillnad för dig som användare.

Varför finns det tre appar att välja mellan?

Svar:

  • Vi vill öka chansen att användaren redan har en av de här apparna och alltså kan minska antalet parkeringsappar i sin telefon.
  • Det blir enklare för turister som besöker Kungälv när kommunen använder appar som är stora både i Sverige och i Europa. Chansen att besökare redan har en av apparna i sina mobiler är stor. 
  • Det innebär ökad valmöjlighet för användaren. 

Kan jag få hjälp med att komma igång med app-betalning?

Svar: Vi har avtal med våra app-leverantörer att de ska komma hit och hålla utbildningar i att parkera med app. På grund av den rådande corona-pandemin måste vi tyvärr avvakta med det. 

  Sidan uppdaterades: