Administratör med ansvar för kvalificerade sekreteraruppdrag

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Beskrivning

Administrativa enheten har ett centralt administrativt uppdrag för sektor Trygghet och stöds samtliga sex verksamhetsområden, vilket innebär samarbete med andra funktioner och verksamheter i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta i ett lösningsfokuserat, serviceinriktat och erfaret team som tillsammans handlägger avgifter och ger administrativt stöd till sektorns brukare, chefer och kollegor samt samarbetspartners.

För att lyckas i ditt arbete behöver du trivas med att ge god service samtidigt som du tar vara på utvecklingsmöjligheter och idéer till förbättring.

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som är självständig, ansvarstagande och engagerad till Administrativa enheten för kvalificerat sekreteraruppdrag i samverkansforum och politiska råd.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp bestående av administratörer med olika specialistkompetenser som tillsammans ansvarar för avgiftshandläggning, fakturahantering, arkivering och andra centrala administrativa arbetsuppgifter. I gruppens uppdrag ingår flertalet specialuppdrag och ditt blir att utföra kvalificerade sekreteraruppgifter. Till din hjälp har du erfarna och hjälpsamma kollegor. Dina arbetsuppgifter omfattar även att tillsammans med dina kollegor gemensamt utföra hela enhetens uppdrag som utvecklas i takt med sektorns behov.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskole- eller eftergymnasial utbildning. Du har ett strukturerat arbetssätt och bidrar till arbetsgruppen med god generell administrativ kompetens där du tar ansvar, planerar, slutför och följer upp dina arbetsuppgifter. Du arbetar effektivt och målinriktat. Det är viktigt att du är driftig och vid oklarheter tar initiativ till att tydliggöra administrativa processer.

Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp där det förväntas att du bidrar med din kompetens och samtidigt är lyhörd. Du är social, kvalitetsmedveten och har ett positivt förhållningssätt där din entusiasm, goda samarbetsförmåga och arbetsglädje bidrar till verksamhetens framgång och utveckling.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet som sekreterare och har mycket goda kunskaper om offentlighetslagstiftningen. 

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt


Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Ansökan

Ansök senast: