Festlig stämning när Tjuvkils förskola invigdes

I vackra och naturnära Tjuvkil invigdes under onsdagen kommunens nya förskola i Tjuvkil. När Miguel Odhner (S) och Anna Vedin (M) klippt bandet firade barn och personal med glädjerop.

Den stora gården på Tjuvkils förskola lockar till lek och rörelse. Det är här som Miguel Odhner (S), kommunstyrelsens ordförande och Anna Vedin (M), ordförande i utskottet för bildning och lärande under högtidliga former klipper bandet. Därmed var kommunens nya förskola invigd. Förskolan öppnade sina dörrar redan i januari, men personalen valde att vänta med en invigning. Allt för att helt rikta in sig på att få till en bra start för barnen.

På Tjuvkils förskola är fyra av sex avdelningar öppna och det har redan skolats in över 50 barn. Närmare sommaren välkomnas ännu fler barn in i verksamheten. Inne på förskolan möts barnen av nya ljusa lokaler som lockar till lek och utbildning i en rolig, trygg och lärorik miljö. Förskolans pedagoger har varit inblandade i valet av möbler. Detta har lett till en anpassningsbar möbellösning där man på olika sätt kan förändra lärmiljöerna utifrån barnens intresse och nyfikenhet.

Ulrika Nilsson är rektor på Tjuvkils förskola och är stolt över att ha öppnat dörrarna.

- Det känns jätteroligt att välkomna alla nya barn och vårdnadshavare till vår fina förskola. Jag är särskilt stolt över förskolans pedagoger som visat framfötterna och är oerhört taggade. Vår personal besitter en fantastisk kunskap och bidrar varje dag till att vi tillsammans gör vårt bästa för barnen.

Om förskolans invigning är en del av dess början finns även mycket glädje inför framtiden och att fortsätta att utveckla verksamheten.

- Jag ser verkligen fram mot att fortsätta utforma Tjuvkils förskola tillsammans med både barn och pedagoger i våra tillåtande lokaler och närmiljö. Här får alla barn möjlighet att bli sitt bästa jag.

Om Tjuvkils förskola