Stort intresse för upprustningen av kajer

I veckan hölls ett första informationsmöte om arbetet med upprustningen av kajerna i och på Marstrand.

Kommunens projektledare Amela Keserovic berättade om tidsplanen för arbetet på kajerna. Tillsammans med representanter från enheterna byggledning, bygglov, trafik gata park (TGP) och hamnen svarade de på frågor om vad som ska göras och hur det kommer påverka Marstrand. Kommunens näringslivsutvecklare Olivia Widell Tengvall lyssnade in vilka frågor företagarna ställde.

Det var efter dykningar vid Södra hamnkajen på Marstrand 2018 som man såg att konstruktionen hade försvagats av väder och vind. Vi begränsade då belastningen på Södra hamnkajen. Allteftersom utredningen fortsatte bestämde vi oss för att göra en större översyn av kajerna i området.

Projektsidor med kort information

Det är alltså sammanlagt fem kajer som ska rustas upp. Varje kaj har fått en byggprojekt-sida med kortfattad information om projektet. Nu har vi uppdaterat de här sidorna med en länk till den presentation som visades under mötet på Marstrand. På sidorna hittar du också en länk till de frågor som inte kunde besvaras direkt på mötet. De har nu fått svar.