Majblomman i Kungälv har skrivit på Samhällskontraktet

Därmed har föreningen anslutit sig till alla de föreningar, organisationer och företag som tillsammans vill arbeta för att öka innanförskapet i vår kommun.

Majblomman har gjort skillnad för barn i Sverige i över 100 år. Tack vare försäljning av Majblommor kan stöd delas ut till barn i familjer där pengarna inte räcker till. Det kan handla om ett par fotbollsskor, ett barnkalas, avgiften till fritidsaktiviteter eller en jacka. Förra året samlade Majblomman in 825 000 kronor i Kungälv. Ett rekord som kommer slås under 2023. Vi hälsar Majblomman i Kungälv välkommen till vårt Samhällskontrakt!

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag 100 olika organisationer som skrivet på. Fokus fler konkreta insatser som ökar innanförskapet i vår kommun.

På bilden ses representanter från kommunen och Majblomman som undertecknade samhällskontraktet i samband med att försäljningen drog igång 18 april på Vita Fläcken i Kungälv.

Här kan du läsa mer om samhällskontraktet