Välkomna in i Samhällskontraktet – KappAhl

Tillsammans med Maria Kämäräinen butikschef och Camilla Holm ställföreträdande butikschef tecknade idag Kappahl vid Kongahälla center samhällskontraktet.

Kappahl har nu funnits i fem år vid Kongahälla center och har tio anställda. Modekedjan verkar på olika sätt för ökad hållbarhet, där övergripande klimatmål är att halvera kedjans klimatutsläpp till år 2030. Lokalt har företaget långsiktig samverkan med Kungälvs kommun kring arbete och sysselsättning. Företaget utgör ett av alla de olika företag i vår kommun som tar ansvar och verkligen åstadkommer skillnad för våra kommuninvånare.

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag över 100 olika organisationer.

På bilden ses från vänster Gun-Marie Daun, kommunstyrelsens 2:e vice ordförande, Andreas Brandin säljare, Maria Kämäräinen butikschef, Camilla Holm ställföreträdande butikschef samt Miguel Odhner, kommunstyrelsens ordförande.