Nu är den här - Tantparkouren!

Nu kör tantparkouren igång! Tack vara eldsjälar och sponsring från kommunen och näringslivet startar aktiviteten 17 maj och kommer att hållas vid 4 tillfällen vid motionscentralen Kotten i Fontin.

Allting började med att Maria Ringsén från Borås för tre år sedan, efter en fjällresa, ville känna sig trygg att vistas ute i naturen. Hon vill åter igen få kontroll över sin kropp. Under sina skogspromenader började hon därför att hoppa över små bäckar, stenar och grenar. Tantparkouren uppfanns.

Tack vare eldsjälen Ingvor Gunnarsson har även denna nationella trend kommit till Kungälv. Gensvaret har inte låtit vänta på sig. Första pilotomgången blev snabbt fulltecknad. Vid dagens uppstart medverkade utöver 40 förväntansfulla deltagare även kommundirektör Haleh Lindqvist samt verksamhetschef Helena Tellberg. Övningarna leddes under kunnig och inspirerande ledning av Sofia Persson. Glädjande kan även konstateras att tillsammans med lokala näringslivet finns ett hållbart upplägg, där fler kommer ges möjlighet att vara med. Tantparkouren är här för att stanna!

På bilderna

Överst: Uppvärmning pågår