Tonsjö AB har skrivit på Samhällskontraktet

Därmed har företaget anslutit sig till alla de föreningar, organisationer och företag som tillsammans vill arbeta för att öka innanförskapet i Kungälvs kommun.

Mycket har hänt sen Bror Tonsjö år 1962 grundade sin mekaniska verkstad i Kode. Tonsjö AB är idag ett lysande exempel på ett växande men traditionellt industriföretag som genom digitalisering ställt om sin verksamhet och nischat sina produkter inom flera olika områden. Familjeföretaget drivs idag av 3:e generationen och har drygt 100 anställda. Företaget utgör en viktig möjliggörare för arbete och sysselsättning i vår kommun och har ett nära samarbete med Mimers hus. Vi hälsar Tonsjö AB välkomna i Samhällskontraktet!

På bilden från vänster: Gun-Marie Daun (KD) oppositionsråd , Anders Holmensköld (M) 1 vice ordförande kommunstyrelsen, Miguel Odhner (S) kommunstyrelsens ordförande, Johan Håkansson personalchef vid Tonsjö

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso- och sjukvård och civilsamhället är vi idag 100 olika organisationer som skrivet på. Fokus fler konkreta insatser som ökar innanförskapet i vår kommun.