Club Evergreen har skrivit under samhällskontraktet

Därmed har även Club Evergreen anslutit sig till de företag, organisationer och föreningar som tillsammans vill arbeta för att öka innanförskapet i Kungälvs kommun.

Peter Söderström som äger restaurangen har drivit verksamheten sedan 2011. Peter utbildade sig till kock på gymnasiet och har med sitt entreprenörskap startat och drivit flera restauranger i Kungälvs området. Bland andra Tre Kockar och Lysegårdens golfkrog. Sedan 2019 driver Peter även Trankärrsgården tillsammans med sin fru Jenny Söderström. Club Evergreen har i dag sju heltidsanställda och tio behovsanställda.
Peter har länge haft ett stort samhällsengagemang och under åren har företaget gjort det möjligt för personer att komma in på arbetsmarknaden.

Vi hälsar Club evergreen välkomna i samhällskontraktet!

Bilden från vänster: Anders Holmenskjöld, 1: vice ordförande, Peter Söderström, ägare Club evergreen samt Gun-Marie Daun, 2:e vice ordförande och oppositionsråd.

Kungälvs kommun har sedan 2016 arbetat aktivt med Samhällskontrakt. Vi gör detta för att öka innanförskapet i Kungälv. Tillsammans med näringsliv, andra offentliga myndigheter, hälso och sjukvård och civilsamhället är vi idag över 100 olika organisationer som skrivit på. Fokus fler konkreta insatser som ökar innanförskapet i vår kommun.