Öppet hus om detaljplan för arenaområdet vid Yttern

Välkommen till öppet hus den 25 april om detaljplanen för arenaområdet vid Yttern. Kom och ställ dina frågor och prata med de som arbetar med detaljplanen och projektet.

Kungälvs kommun planerar för en ny mötesplats för idrott och evenemang vid Yttern i Kungälv. Här kommer steg för steg att byggas simhall, ishall och bandyhall, träningshallar och föreningsytor. Här kommer också att finnas kommunala verksamheter och annan service i samverkan med näringslivet.

Ett steg i arbetet är att ta fram en ny detaljplan som ska möjliggöra arenaområdet vid Yttern. Under tiden 7 april – 6 maj är förslaget till ny detaljplan ute för samråd och då kan allmänheten lämna synpunkter på planen.

Den 25 april klockan 17.30-20.00 bjuder vi in till öppet hus i stadshuset. Kom och ta del av förslaget till ny detaljplan och prata med de som arbetar med detaljplanen och projektet.

Du kan ta del av förslaget till ny detaljplan på kommunens webbplats:

Arenaområdet vid Yttern — Besöksanläggningar med mera

Läs mer om arenaprojektets innehåll:

Arena Kungälv